Mai mulți taximetriști ar fi majorat neregulamentar taxa pentru servicii. Cum să stopăm astfel de ilegalități?
Centrul Național pentru Protecția Consumatorilor (CNPIEC) a constatat majorarea neregulamentară și ilegală a prețului pentru serviciile de taxi, prestate atât de companii legale cât și de cei în regim de taxi „pe bordură”.
Așadar, CNPIEC reamintește care sunt principalele acțiuni pe care trebuie să le întreprindă consumatorii, pentru a beneficia de o călătorie plăcută și sigură cu taxiul.
Înainte de urcarea în taxi, verificați:
– prezența numerelor galbene de înmatriculare a autovehiculului, care denotă că automobilul aparține unei companii specializate;
– lampa de taxi este în stare funcțională (culoarea verde sugerează disponibilitatea autovehiculului de a prelua călători) și e fixată pe mașină;
– pe portierele din față ale mașinei sunt afișate tarifele pe kilometru și pe oră, precum și tariful de pornire, în așa mod ca acesta să fie vizibil de la o distanță de 5 metri.
După urcarea în taxi, verificați:
– în interiorul mașinii este amplasat la vedere ecusonul cu numele, prenumele și fotografia conducătorului auto, precum și denumirea agentului transportator;
– dacă taximetrul este la vedere, nu calculează timpul din momentul sosirii autovehiculului la locul solicitat și este în funcțiune pe toată durata cursei efectuate;
– la cererea dvs, șoferul este obligat să prezinte buletinul de verificare metrologică a taximetrului sau marcajul metrologic;
– bagajele care, conform gabaritelor, pot fi plasate liber în portbagaj cu capacul închis, sunt transportate fără plată.
La finalizarea cursei, verificați:
– taxa percepută de șofer coincide cu valoarea din bonul fiscal pe care-l păstrați, în cazul în care aveți de făcut o reclamație;
– înregistrați video sau fotografiați elementele de identificare ale automobilului și/sau conflictul atunci când șoferul manifestă un comportament inadecvat sau sunteți păgubiți.