fbpx

infografic | Aproape toți chișinăuienii își duc copiii la grădiniță. Unde, însă, se înregistrează cea mai mică pondere din Moldova?

Potrivit Biroului Național de Statistică, la sfârșitul anului 2018, în Republica Moldova funcționau 1484 de instituții de educație timpurie, dintre care 835 cu statut de creșă-grădiniță, 83 școli-grădinițe, 23 centre comunitare și două creșe.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Numărul acestor instituții s-a majorat pe parcursul mai multor ani, iar comparativ cu anul 2017 acesta a crescut cu 26 unități, ceea ce reprezintă 1,8%.

Din totalul instituțiilor de educație timpurie, 15 sunt cu forma de proprietate privată.

De asemenea, numărul copiilor înscriși la grădinițe în anul 2018 a constituit 1.495.000 de persoane, la fel ca anul precedent, însă cu 15% mai mult comparativ cu 2010.

În mediul urban, ponderea copiilor a constituit 47,4%.

Dintre copiii înscriși în grupele de educație timpurie, 51,9% au fost băieți.

Cea mai înaltă pondere a copiilor în vârstă de 3 ani și peste, din totalul copiilori implicați în procesul de educație preșcolară, s-a înregistrat în municipiul Chișinău – 91,1%, iar cea mai mică în UTA Găgăuzia – 86,4%.

La 100 locuri în instituțiile de educație timpurie din țară reveneau 85 copii. Numărul mediu de copii la 100 locuri în instituțiile din mediul urban a fost de 100 persoane, iar în mediul rural – 75 persoane.

Cele mai înalte valori ale acestui indicator s-au înregistrat în municipiul Bălți – 115 copii, municipiul Chișinău – 103 copii și UTA Găgăuzia – 101 copii, iar cel mai puțin solicitate au fost grădinițele din raionul Leova, unde valoarea acestui indicator este de 48 copii la 100 locuri.

Pentru copiii cu necesități speciale în țară funcționează opt instituții specializate cu 47 grupe. Totodată, în cadrul a 5 instituții cu destinație generală funcționează 10 grupe cu destinație specială.

Numărul copiilor cu necesități speciale din aceste instituții a fost de 888 persoane, cu circa 25,8% mai puțin față de anul 2017.

Tot mai multe grădinițe sunt adaptate la necesitățile copiilor cu dizabilități. Numărul copiilor cu dizabilități, care au frecventat în anul 2018 instituțiile de educație timpurie a înregistrat cifra de 224 persoane.

Articole asemănătoare

Back to top button