fbpx

Facebook uimește din nou: Lansează o aplicație prin care utilizatorii pot fi plătiți dacă acceptă să le fie colectate datele

Facebook a lansat o nouă aplicație prin care își propune să studieze modul în care utilizatorii săi folosesc dispozitivele și aplicațiile descărcate de pe acestea. Noutatea este că cei care vor accepta să li colecteze datele pentru acest studiu, vor fi plătiți. 

Numită Study, noua colectează date despre perioada dedicată utilizării aplicaţiilor instalate pe un dispozitiv, dar şi despre activităţile de interes, ţara de provenienţă, dispozitivul deţinut de utilizator şi tipul reţelei folosite. Facebook a anunţat că participanţii vor fi recrutaţi prin intermediul reclamelor la aplicaţie, ce pot fi accesate de utilizatori care se pot înregistra şi, dacă se califică, vor fi invitaţi ulterior să descarce aplicaţia din magazinul Google Play Store.

În prima etapă, aplicaţia va fi disponibilă doar utilizatorilor din Statele Unite şi India. Study de la Facebook nu colectează identitatea utilizatorilor, parolele sau conţinutul oricăruia dintre participanţi, cum ar fi fotografii, înregistrări video sau mesaje. De asemenea, nu vinde unor terţi informaţii din aplicaţie şi nici nu le utilizează pentru reclame personalizate.

„Cunoaştem faptul că acest tip de cercetare trebuie să specifice clar la ce se pot aştepta cei care se înregistrează, la modul în care vor fi colectate şi utilizate informaţiile lor şi cum pot renunţa la cercetare în orice moment. Avem o responsabilitate de a menţine informaţiile oamenilor securizate şi în siguranţă. Prin această aplicaţie colectăm cantitatea minimă de informaţii necesare pentru a ne ajuta să concepem produse mai bune”, declarat Sagee Ben-Zedeff, manager de produs la Facebook, în cadrul unui mesaj publicat pe blog.

Facebook a declarat despre noua sa aplicaţie că oricine o va utiliza va fi recompensat pentru contribuţia la cercetare. Doar persoanele cu vârsta minimă de 18 ani vor fi eligibile pentru a participal la lansare, iar toţi participanţii vor avea posibilitatea de a renunţa în orice moment, transmite presa străină.

De menționat că Facebook s-a aflat în centrul mai multor scandaluri legate de utilizarea de către terţi a datelor personale ale utilizatorilor sau de folosirea în mod necorespunzător a acestora, cel mai notabil în acest sens fiind incidentul Cambridge Analytica din 2018, când datele a până la 87 de milioane de utilizatori au fost expuse.

Articole similare

Close