fbpx

opinie | Experți: Concesionarea Aeroportului din Chișinău a fost o soluție optimă, iar investitorii trebuie să fie protejați de factorul politic

Decizia de a da în concesiune, în 2013, Aeroportul Internațional Chișinău (AIC) a fost o soluție optimă, ținând cont de situația financiară instabilă în care se afla principala aerogară a țării. De această părere sunt Petru Jardan, fost director al companiei AVIA-Invest, care gestionează AIC, și Ian Lisnevschi, directorul „Intellect Group”.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

În cadrul unui talk-show de la Publika TV, cei doi au precizat că de șase ani de la concesionare infrastructura Aeroportului a fost îmbunătățită radical, iar că ultimele dispute legate de AIC demonstrează că tema a fost politizată.

„Autoritățile nu au inventat bicicleta, transmițând în concesiune AIC. Ei au preluat experiența altor state unde aeroporturile se dezvoltă anume în condiții de concesiune, or peste 50% din aeroporturile lumii sunt date în concesiune. Decizia de a concesiona Aeroportul de la Chișinău a fost luată după ce au eșuat câteva tentative de a moderniza infrastructura AIC în baza unor credite oferite de BERD”, a spus Jardan.

Expertul mai susține că, datorită acestei decizii, a fost posibilă creșterea radicală a standardelor ce țin de asigurarea siguranței zborurilor.

Pe de altă parte, Ian Lisnevschi a declarat că: „Investitorii trebuie să fie protejați de factorul politic. În mare parte, toate problemele sunt generate de factorii politici”.

Acesta mai spune că autoritățile țării nu au dat dovadă de consecutivitate în raport cu investitorul de la AIC.

„Acum câțiva ani, Maia Sandu nu s-a împotrivit concesionării Aeroportului, ca peste câțiva ani să facă din asta o problemă politică”, punctează Lisnevschi.

Totodată, Petru Jardan se arată sigur că angajamentele anunțate de noul investitor al AIC sunt pe deplin realizabile, iar că Aeroportul din Chișinău poate și trebuie să devină un hub important în lume.

Amintim că Aeroportul Internațional Chișinău a fost dat în concesiune acum șase ani companiei AVIA-Invest pentru 49 de ani, perioadă în care urmează să fie investite peste 244 de milioane de euro. În urmă cu puțin timp, designul conceput pentru Business Lounge-ul Aeroportului a luat premiul mare – „Big See Tourism Award” – la festivalul Creative Tourism din Slovenia. De asemenea, premiile caștigate în ultimii ani, dar și mențiunile la cele mai prestigioase concursuri din domeniul aviației mondiale și turismului, plasează aeroportul din Chișinău în topul celor mai competitive din regiune.

video | Vloggerul rus, Ilya Varlamov, impresionat de vinăriile Moldovei și Aeroportul din Chișinău: Înainte era „un coșmar sovietic”

Articole asemănătoare

Back to top button