fbpx

vox | Blogurile și vlogurile: Bani și popularitate sau promovarea frumosului în mediul online?

A avea un blog/vlog pare a fi o activitate din ce în ce mai populară și captivantă, pentru multe persoane blogging-ul sau vlogging-ul fiind o pasiune în adevăratul sens al cuvântului, iar pentru altele – o afacere profitabilă.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Tot mai frecvent se discută despre vloggingul și bloggingul din Republica Moldova. De aceea, ZUGO a decis să afle de la mai multe persoane ce părere au despre această activitate: este un mod de a obține bani și popularitate sau unul de a promova frumosul în mediul online?

„Blogurile și vlogurile sunt un beneficiu în mediul online, întrucât prin intermediul acestora diferiți oameni interacționează între ei. Dificultatea de a comunica cu oamenii nu mai este demult o noutate. Cred că e destul de impunător să te dezvolți în mediul online ca și blogger, în primul rând pentru responsabilitatea pe care o porți atunci când publici, promovezi și comunici ceva celor care te urmăresc”, spune Irina Butuc.
„Din propria experiență, cred că pe primul loc este dorința fiecăruia de a arăta o latură a culturii noastre, rea sau bună, fiecare primește aceasta cum dorește și deja cred că pe al doilea loc este de a face ceva bani din asta”, mărturisește Nelu Arnaut, vlogger.     
„Vlogul, pentru mine personal, e o libertate. Postez ce vreau, cum simt și doar ceea ce consider de cuviință. Un fel de șef la tine acasă”, zice vloggerița Victoria Roșca.
„Din păcate nu pot spune că vloggingul e tare dezvoltat față de blogging (unde fiecare își exprimă părerea față de o anumită situație de ordin politic, economic sau cultural). În mare parte vreau să atrag atenția că noi avem creatori de conținut (content maker), iar faptul că fiecare dintre ei face bani, reclamând diferite chestii, nu este ceva rău, fiindcă la urma urmei și aceasta este o muncă”, menționează vloggerul Valentin Cotovici.

„Poate la început, când abia se dezvolta acest tip de activitate, scopul celor care o practicau era de a promova frumosul prin natură, tradiții, obiceiuri, activități sportive, artă, scris, dar în prezent cei care se ocupă de vlogging și blogging urmăresc doar popularitatea și venitul, deja nu le mai pasă ce să posteze și ce limbaj să folosească atât timp cât au venit din aceasta. Cel mai trist este că majoritatea populației refuză să urmărească o persoană care reprezintă cultura unei societăți, dar aleg să stea în fața calculatorului pentru a se amuza la niște vorbe fără valoare”, declară Irina Lanciu.

„În opinia mea, cred că bloggerii/vloggerii se folosesc de mediul online mai mult pentru popularitate și pentru a obține un job din care vor putea face bani din asta. Mediul online este foarte accesibil acum și este o platformă din care cu ușurință poți obține un venit în fiecare lună”, susține Nicu Spînu.

„Scriu pe blog de aproape 5 ani. Mi-am propus să aduc mai multe mesaje pozitive în mediul online, care era invadat atunci de bloguri politice și de multă critică. Scriu despre oamenii pozitivi, locurile frumoase, evenimentele interesante și vinul bun. Toate articolele mele trec mai întâi prin suflet, iar impresiile vin doar din propria experiență. Fac blogging din pasiune și din dorința de a inspira lumea să-și trăiască viața frumos și cu intensitate, să descopere noi locuri și să colecționeze amintiri.

Popularitea și aprecierea vin ca răsplată a efortului depus, iar asta nu se întâmplă peste noapte. Monetizarea eficientă a blogului e atunci când comunitatea creată în jurul tău are încredere în recomandările tale și te urmează. Când am început blogul, mi-am dorit să rămân incognito, tocmai pentru că nu-mi doream popularitate. Treptat oamenii și-au dorit să afle cine stă în spatele la orheianca.eu”, a comentat Svetlana Matvievici, cea mai premiată bloggeriță din Moldova.

„Cred că bloggingul și vloggingul din Republica Moldova este o sursă bună de venit, dar și o modalitate prin care se promovează frumosul. Cu părere de rău avem și vloggeri fără experiență, care habar nu au ce înseamnă culturalizarea societății. E la modă să fii vlogger, iar mulți tineri au devenit victimele globalizării. În loc să citească o carte sau să privească un film documentar, pierd timpul fără folos în față calculatorului”, ne spune Serafim Gangan.Autor: Cătălin Pleș, stagiar

Articole asemănătoare

Back to top button