video, foto | Ce au descoperit cercetătorii în cea mai mare insulă artificială de gunoi din ocean

The Great Pacific Garbage Patch, cea mai mare „insulă” de gunoi din oceanele lumii, a ajuns să aibă dimensiuni de două ori mai mari decât cele ale statului american Texas, adică aproximativ 1,55 milioane de kilometri pătraţi. Acesta nu este, însă, singurul lucru îngrijorător legat de această catastrofă ecologică. O echipă de cercetători de la Smithsonian Environmental Research Center a descoperit că pe insula artificială au început să traiască animale, scrie go4it.ro.

Printre acestea se numără anemone, hidroizi și amfipode, specii care în mod normal se găsesc în apropierea coastelor. Mutarea acestor animale în alte zone ale mărilor și oceanelor are potențialul de a destabiliza ecosistemele existente acolo, potrivit autorilor studiului.

Insula este alcătuită din zeci de mii de tone de plastic, plase de pescuit și alte materiale aruncate în ape de oameni. Unele elemente au ajuns acolo în urma dezastrelor naturale, precum uraganele.

Foto: inhabitat.com

The Great Pacific Garbage Patch se află la jumătatea distanţei dintre California şi Hawaii, în Oceanul Pacific. Gunoaiele au fost concentrate acolo de curenții marini.

Pe planetă există cinci astfel de „colecţii” masive de gunoi în oceane, dar The Great Pacific Garbage Patch este cea mai mare.

Foto: pinterest.com

Plasticul reprezintă cel mai mare pericol pentru mediu. Cercetătorii au avertizat, în cadrul evenimentului Plastic Health Summit 2021, că mai avem doar 9 ani în care putem acționa împotriva acestui material dăunător pentru planetă. Dacă nu facem ceva semnificativ acum, răul provocat de poluarea cu plastic va fi ireversibil până în 2030.

Urmărește-ne pe Telegram și pe Instagram.