fbpx

Motivul migrării tinerilor pe Instagram: „Facebook nu mai e la modă”

La începutul acestui an, Meta a publicat rezultatele financiare și indicii de performanță ai companiei pentru 2021. Acțiunile Meta au scăzut cu peste 25% la acea vreme, fapt ce s-a tradus în pierderea a 230 de miliarde de dolari. Motivul? Facebook a înregistrat cel mai prost an din istorie.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Conform Meta, numărul de utilizatori zilnici ai Facebook au scăzut, iar numărului total de utilizatori a stagnat pentru prima de când s-a înființat platforma. Acțiunile companiei s-au calmat între timp (mai ales că banii aduși din publicitate i-au domolit pe investitori), însă problema de fond a rămas. Tinerii nu mai sunt interesați de ce oferă Facebook.

Faptul că Facebook pierde interesul tinerei generații a devenit evidentă o dată cu ascensiunea TikTok, care s-a dovedit un competitor foarte puternic pentru toate platformele de social media, nu doar Facebook. Atât de puternic încât secțiunea Reels de pe Instagram -o versiune a paginii For You de pe TikTok- a fost cel mai popular format și unul pe care Zuckerberg a decis să-l introducă și pe Facebook. Copii ale For You au apărut și pe YouTube, Snapchat și Twitter (la nivel experimental). E clar că direcția preferată de tineri este total opusă de ceea ce propune Facebook în acest moment.

Instagram > Facebook

Într-o postare din acest weekend, pagina de meme-uri „Alexandru Cuza-Vodă II” a scris că se va muta pe Instagram după ce statisticile au indicat că reach-ul de pe Facebook stagnează. Am decis să vorbesc cu adminul paginii despre cum oamenii nu vor să mai stea pe Facebook și cum platforma e, mai mult sau mai puțin, pe moarte.

„Facebook nu mai e la modă”, mi-a spus în timp ce îmi povestea despre cum tinerii se raportează la platformă. „Cu cinci, șase ani în urmă toată lumea era curioasă dacă ai cont de Facebook, acum toată lumea întreabă de Instagram”.

Citește continuarea pe Mediastandard.ro.

Articole asemănătoare

Back to top button