fbpx

Efectele carantinei asupra limbajului copiilor. Ce au descoperit cercetătorii și ce pot face părinții

Pandemia a limitat interacțiunea normală a copiilor cu profesorii, prietenii și familia, pentru mai bine de un an. Una dintre cele mai importante întrebări este cum va schimba acest lucru modalitatea în care ei au învățat să vorbească? Au afectat carantina și alte măsuri anti-COVID modul în care copiii dobândesc abilitățile de vorbire și limbaj atât de vitale pentru dezvoltarea lor academică și socială? Și dacă discursul copiilor a stagnat, ce pot face părinții în acest sens? O întrebare la care încearcă să răspundă, într-un articol The Conversation, Yvonne Wren, cercetătoare în terapia limbajului la Universitatea Bristol din Marea Britanie.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Un sondaj recent realizat de școli și părinți, coordonat de Education Endowment Foundation (o organizație nonguvernamentală din Marea Britanie care își propune să îmbunătățească nivelul de educație al celor mai săraci elevi din școlile de limba engleză, n.red.), a constatat că elevii care au început școala în toamna anului 2020 aveau nevoie de mai mult sprijin decât cei din anii precedenți. Rezultatele studiului sugerează că cea mai îngrijorătoare situație a fost legată de comunicarea și dezvoltarea limbajului, în care 96% (55 din 57) dintre școli au spus că sunt „foarte preocupate” sau „destul de îngrijorate”, scrie libertatea.ro.

Au urmat dezvoltarea personală, socială și emoțională (91%) și alfabetizarea (89%), abilități care depind în mare măsură de dezvoltarea abilităților complexe de vorbire, limbaj și comunicare. Impactul perioadelor de carantinare în achiziția de noi cuvinte în vocabular Părinții au făcut o treabă uimitoare în pandemie pentru a-și menține copiii în siguranță și sănătoși. Puținele activități pe care le-au avut la dispoziție și restricțiile referitoare la vizitarea rudelor au fost o provocare pentru mulți.

Dar acest lucru a redus expunerea copiilor la un vocabular nou – la cuvintele pe care le-am putea folosi atunci când vizităm ferma sau când mergem să o vedem pe bunica.  Acest lucru este important, deoarece știm că nivelurile de vocabular la vârsta de 2 ani prezic performanța copiilor la intrarea în școală, care în sine pot prezice rezultatele ulterioare. Impactul purtării măștilor Utilizarea pe scară largă a măștii în timpul pandemiei ne-a făcut, de asemenea, să ne dăm seama cât de mult ne bazăm pe citirea buzelor. A nu putea vedea buzele mișcându-se în timpul vorbirii, combinat cu efectul de amortizare pe care îl are o mască asupra sunetului produs, a făcut mai dificilă înțelegerea a ceea ce spun alții. Aceasta este în special o problemă pentru mulți copii cu probleme de auz.

În învățământul școlar și preșcolar, copiii se pot confrunta cu dificultatea diferențierii unor sunete similare, cum ar fi „p” și „t”, atunci când profesorul lor poartă o mască. Acest lucru poate avea un impact asupra dezvoltării vorbirii unui copil sau a conștientizării sale fonologice, care este capacitatea de a împărți cuvintele în sunete de vorbire pentru a ajuta la citirea timpurie și la dobândirea ortografiei. De asemenea, măștile ascund expresia feței, ceea ce contribuie la modul în care înțelegem sensul din spatele cuvintelor pe care le auzim. Când acest lucru este eliminat, nu numai că potențialul de neînțelegere (și de învățare greșită) crește, dar poate exista și un impact asupra dezvoltării abilităților sociale și emoționale ale copiilor.

A crescut nevoie pentru terapia vorbirii și a limbajului În timp ce carantina a afectat oportunitățile de a promova dezvoltarea vorbirii și a limbajului pentru toți copiii, cei care erau deja cel mai expuși riscului au fost probabil afectați în mod disproporționat. Mulți dintre ei vor fi copii care au nevoie de terapia vorbirii și a limbajului.

În învățământul școlar și preșcolar, copiii se pot confrunta cu dificultatea diferențierii unor sunete similare, cum ar fi „p” și „t”, atunci când profesorul lor poartă o mască. Acest lucru poate avea un impact asupra dezvoltării vorbirii unui copil sau a conștientizării sale fonologice, care este capacitatea de a împărți cuvintele în sunete de vorbire pentru a ajuta la citirea timpurie și la dobândirea ortografiei. De asemenea, măștile ascund expresia feței, ceea ce contribuie la modul în care înțelegem sensul din spatele cuvintelor pe care le auzim.

Când acest lucru este eliminat, nu numai că potențialul de neînțelegere (și de învățare greșită) crește, dar poate exista și un impact asupra dezvoltării abilităților sociale și emoționale ale copiilor. A crescut nevoie pentru terapia vorbirii și a limbajului În timp ce carantina a afectat oportunitățile de a promova dezvoltarea vorbirii și a limbajului pentru toți copiii, cei care erau deja cel mai expuși riscului au fost probabil afectați în mod disproporționat. Mulți dintre ei vor fi copii care au nevoie de terapia vorbirii și a limbajului.

Aceleași principii se aplică pe măsură ce copiii cresc. Vorbiți-le despre lucrurile care îi atrag. Răspundeți la ceea ce spune și face copilul dumneavoastră, astfel încât să înceapă să lege cuvintele și propozițiile cu semnificație.  Acum, când restricțiile sunt mai ușoare, căutați oportunități de a dezvolta vocabularul copilului vizitând locuri precum biblioteci, ferme, parcuri, grădini și întâlniri cu prietenii și rudele.

Articole asemănătoare

Back to top button