fbpx

Numărul unităților de transport public în Moldova scade vertiginos. „Deservirea populaţiei devine tot mai dificilă”

În perioada anilor 2014 – 2019, de pe rutele municipale de microbuz s-au retras circa 700 de unități de transport. Autoritățile locale ale municipiului Chișinău nu au încă o soluție pentru această problemă, iar numărul unităţilor de transport ce prestează servicii pentru pasageri scade vertiginos.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

În ceea ce privește rutele deja dispărute, administrația municipală menționează că: „În special au avut de suferit şi suferă în continuare rutele de microbuz suburbane şi unele rute care deservesc cartiere, în care fluxul de călători este format numai într-o singură direcţie, în funcție de perioada zilei. Unele rute şi-au sistat activitatea (104, 111, 114, 118, 126, 127, 137, 154, 163, 180, 189, 193), iar altele, ajungând la un număr critic de unităţi de transport, riscă să-şi sisteze activitatea în orice moment (101, 119, 125, 129, 131, 165, 172, 175,178, 188, 192)”.

„Acest fapt este îngrijorător, deoarece deservirea populaţiei municipiului cu transport public devine din ce în ce mai dificilă, mai ales în perioada anului şcolar”, susţin reprezentanţii Primăriei, citați de autoexpert.md.

Motivul principal ar fi rentabilitatea scăzută a activității respective, ca urmare a creșterii prețurilor la piesele de schimb, materiale de exploatare, lubrifianți, dar și combustibil. Pe lângă aceasta, tarifele achitate de pasageri nu sunt destul de mari pentru a acoperi cheltuielile.

Conform prețurilor stabilite în 2001, un kilometru parcurs în afara razei urbei constituia 0,15 lei, iar pentru rutele interurbane tariful era de 0,48 de lei, adică de trei or mai mare.

În aceste condiţii operatorii de transport nu mai investesc în întreţinerea şi înnoirea parcului de autobuze, nemaivorbind de procurarea autobuzelor noi, mai moderne”, afirmă administraţia municipală.

În bugetul pentru anul 2020 sunt prevăzute aproape 400 de milioane de lei, destinate procurării sau asamblării troleibuzelor, dar şi pentru procurarea autobuzelor cu o capacitate mai mare de transportare.

Amintim că, anterior, s-a vorbit despre necesitatea ajustării tarifului pentru călătoria în transportul public. Astfel, acestea ar fi urmat să crească de la doi la cinci lei pentru deplasarea cu troleibuzul, pe când călătoria cu autobuzul ar fi costat chiar și opt lei. Noua administraţie municipală a respins deocamdată o astfel de soluţie.

Articole asemănătoare

Back to top button