A fost descoperit cel mai vechi roi de galaxii din istoria Universului. Ce vârstă ar putea avea?

Mai mulți cercetători internaționali au făcut o descoperire remarcabilă: cel mai vechi roi de galaxii din istoria Universului. Cu aproximație, vârsta acestuia ar fi de 13 miliarde de ani.

Oamenii de știință precizează că cele 12 galaxii reprezintă cel mai vechi proto-roi identificat până acum, iar descoperirea a fost posibilă datorită alteia – făcută acum 10 ani. E vorba de momentul în care aceeaşi echipă a reuşit să găsească galaxia gigantică Himiko.

Atunci, experții au observat că celelalte 11 galaxii nu erau atrase către ea, Himiko aflându-se la marginea proto-roiului. După standardele galaxiilor moderne, acestea 12 nu reprezintă un roi propriu-zis, transmite descopera.ro.

„Nu este neobişnuit să identificăm un roi de galaxii în proximitatea unui obiect masiv precum Himiko. Totuşi, în mod surpinzător, Himiko nu se află în mijlocul roiului, ci la marginea acestuia, la 500.000 de ani-lumină faţă de centru”, a explicat Masami Ouchi, membră a echipei care a realizat descoperirea şi astronom al Observatorului Astronomic Naţional al Japoniei.

Menționăm că galaxiile descoperite au doar 700.000 de ani mai puţin faţă de vechimea întregului Univers.